לאחר שפרסם תחקיר נגד ר"ע אלעד • "לו אני פרוש, לא הייתי מודאג"

חיים הלר No Comments on לאחר שפרסם תחקיר נגד ר"ע אלעד • "לו אני פרוש, לא הייתי מודאג"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עורך התחקיר נגד ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, מאמין שלראש העיר אין סיבה לדאוג מחקירת משטרה "לו אני פרוש, כמו כל ראש עיר אחר, לא הייתי מודאג לנוכח ביצועי המשטרה, גם כאשר הדברים חמורים ומוכחים היטב" אמר שחר גינוסר מידיעות אחרונות בקבוצת העיתונאים "מרכז התקשורת".

ביום שישי האחרון פורסם תחקיר במוסף לשבת של ידיעות אחרונות תחת הכותרת "עיר ואב בישראל". התחקיר עסק בעיר אלעד ובעומד בראשה ישראל פרוש ובאביו סגן שר החינוך מאיר פרוש.

בתחקיר הובאו מספר דוגמאות לניהול העיר בצורה שאינה הגונה לכאורה. בין היתר הובאו טענות על מינוי אשת חבר מועצה מש"ס לתפקיד בעירייה, וזאת לכאורה מטעמים פוליטיים. עוד הובאו טענות להתערבותו של סגן שר החינוך מאיר פרוש לטובת הפעלת בית ספר בעיר אשר לא זכה לאישור הפעלה מטעם קב"ט משרד החינוך, בשל עבודות בניה, אולם לאחר שיחה של סגן השר לקב"ט משרד החינוך אושרה פעילות בית הספר למחרת. בתחקיר נעשה ניסיון להציג מספר אירועים שקושרים לכאורה את ראש העיר ישראל פרוש בניהול העיר על פי גחמות פוליטיות כביכול.

עוד נטען כי העירייה אינה אוכפת לכאורה את איסור הפעלת אולמות שפועלים בעיר ללא רישיון עסק כביכול, וכן הקצתה מגרש לישיבה ליטאית במקום שבו פעל השירות הפסיכולוגי העירוני.

סגן שר החינוך מאיר פרוש מסר בתגובה לתחקיר: "סגן השר נמנע מעיסוק באלעד. יחד עם זאת, הוא אחראי בתפקידו גם לשלומם ולרווחתם של תלמידי העיר, לכן ביקש מהקב"ט שפנה אליו, שישתדל לפתור את הבעיה לטובת התלמידים. סגן השר אינו מכיר את עניין הישיבה, אבל שולל נחרצות כל קשר המשתמע מהשאלה, על שכביכול כפיפותו שלו לאחד מגדולי הדור קשורה ולו כהוא זה לנושא. אין לסגן השר שום מעורבות בהקצאת משאבים וכדומה לשום קהילה באלעד".

עיריית אלעד והעומד בראשה מסרו בתגובה בעניין בית הספר "שירת שרה" כי "ראש העיר דוחה בתוקף את הטענות על מעורבות אביו. ראש העיר שוחח עם הקב"ט, שבחן במקום את התנאים ואישר את פתיחת שנת הלימודים".

בעניין העסקת רעיית חבר המועצה: "מדובר בהעסקה של כחודשיים על ידי גוף חיצוני שהעניק שירות באלעד. למרות שאין בעיה חוקית, מיד כשהדבר נודע לראש העיר הוא הורה על הפסקת העבודה כדי למנוע לזות שפתיים".

אולם למרות התחקיר שהתפרש על פני מספר עמודים והציג לכאורה מספר מקרים שנראים בעיני עורכי התחקיר כבעייתים, טוענים גורמים חרדים המעורים בפרטים כי מדובר "בגורמים אינטרסנטיים שעומדים מאחורי התחקיר, ואין שם למעשה באמת דברים בעייתים, בטח שלא כאלה שיביאו לחקירה".

עתה מסתבר שגם עורך התחקיר בעצמו מאמין שאין לראש העיר סיבה אמיתית לדאוג. למרות שהוא טוען כי המידע הועבר למשטרה ונבדק שם, גינוסר הוסיף וכתב לחברי "מרכז התקשורת" באופן כללי כי "המשטרה בודקת בקצב שלה.. אגב, כדי לחקור ראש עיר צריך אישור של היועהמש לממשלה (זה שהזדרז מאד כידוע, לפעול נגד אישי ציבור כמו אבגדור ליברמן ואחרים..)".

עם זאת, רמז שחר גינוסר שייתכן שיהיו כתבות המשך לכתבת התחקיר "לא מכיר כלי תקשורת שידווח על פרסום לפני שהתקיים" אמר.



0 תגובות